Dlaczego warto tworzyć kreatywne ogłoszenia o pracę?

Kreatywne ogłoszenia o pracę. "Złoty zestaw pytań" podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Koszyki świadczeń dla pracowników IT.

rekrutacja w IT Opublikowano: 9 czerwca 2017,

Practical Events: Panie Sebastianie, jest Pan prelegentem na wydarzeniu: Rekrutacja IT na której przybliży Pan temat kreatywnej rekrutacji. Proszę zatem powiedzieć dlaczego warto tworzyć kreatywne ogłoszenia o pracę?

<Sebastian Jakubecki/> Jako właściciel agencji reklamowej, działającej w przestrzeni digital marketingu – od wielu lat prowadzę m.in. działania związane z rekrutacją. Wielokrotnie prowadziłem standardowe akcje rekrutacyjne, polegające na zamieszczeniu ogłoszeń z ofertami pracy, zebraniem CV, selekcją, przeprowadzeniem rozmów i wyłonieniem osoby, która potem była zatrudniona. Wielokrotnie również poświęciliśmy w firmie więcej czasu na przygotowanie kreatywnego ogłoszenia o pracę. Przygotowanie i stworzenie takiego ogłoszenia jest bardziej pracochłonne, ale przynosi więcej dodatkowych korzyści. Kształtuje sposób w jaki postrzegana jest firma, nie tylko w perspektywie prowadzonej rekrutacji. Kreatywne ogłoszenie o pracę buduje wizerunek firmy. Buduje jej przewagę nad pozostałą częścią rynku pracodawców. Zwraca uwagę. Jest łatwiejsze do zapamiętania. Przyciąga.
To tylko niektóre powody – więcej opowiem podczas swojego wystąpienia. 🙂

 

PE: Czy ma Pan przygotowany „złoty zestaw pytań” podczas rozmowy kwalifikacyjnej?

<Sebastian Jakubecki/> Mam przygotowanych zawsze kilka pytań „stałych”, ale wg mojego doświadczenia i dotychczasowej oceny znacznie bardziej wartościowa jest sama rozmowa, sposób w jaki się układa lub nie układa mówi dużo więcej niż odpowiedzi, których udziela kandydat. Zawsze staram się rozmawiać w sposób otwarty i tego samego oczekuję od kandydatów. To pozwala im wyjść poza szablon standardowych pytań i zaprezentować siebie, swoją postawę bardziej swobodnie. Preferuję raczej długie monologi, niż krótkie odpowiedzi na konkretnie zadane pytania. Aczkolwiek – są też takie pytania, które wymagają zwięzłych i treściwych odpowiedzi. Wracając do sedna – zawsze przygotowuję sobie zestaw kilku pytań podstawowych, dotyczących konkretnych informacji, które później są porównywane. Przy każdej rozmowie pozwalam kandydatom na zadawanie dowolnych pytań. Często pytania, które zadają kandydaci mówią o nich znacznie więcej niż odpowiedzi, których udzielają na zadawane przeze mnie pytania.

 

PE: Czy to prawda, że niektórzy kandydaci oczekują zwrotu pieniędzy za zainwestowany czas w rozmowę?

<Sebastian Jakubecki/> Nie spotkałem się z taką praktyką. Z każdym kandydatem zawsze umawiałem termin i czas spotkania, informując go ile czasu potrwa i jaki wstępnie będzie miało przebieg. Wiem natomiast, że gdybym takie pytanie usłyszał podczas rozmowy, poinformowałbym kandydata uprzejmie, że ja również inwestuję swój czas w to spotkanie, z którego nic nie wyniknie.

 

PE: A co Pan myśli o koszykach świadczeń dla pracowników IT?

<Sebastian Jakubecki/> Koszyk dodatkowych świadczeń dla pracowników IT to według mnie standardowy sposób na wzmocnienie atrakcyjności danego miejsca pracy. Często mogą pozwolić sobie na to jedynie duże przedsiębiorstwa i korporacje, w bardziej ograniczonej formie również małe i średnie firmy. W chwili obecnej kiedy rynek pracy jest rynkiem pracownika, będzie to stanowiło dodatkową zachętę dla kandydatów. Nie należy jednak przeszacowywać siły takich świadczeń, bez dobrych warunków zatrudnienia – nie mają one znaczenia.

 

PE: Dziękujemy za rozmowę do zobaczenia na spotkaniu 🙂

Sebastian Jakubecki

Absolwent Marketingu i Zarządzania. Od 15 lat zarządza własną agencją reklamową działającą głównie w obszarze digital marketingu. W firmie zajmuje się m.in. rekrutacją. Współpracował z działami HR przy akcjach rekrutacyjnych i wizerunkowych. Posiada duże doświadczenie w tworzeniu kampanii reklamowych. Pracował m.in. z Jeronimo Martins, Legrand Polska, Gaspol Energy, EDF, Aflofarm, Caparol, Sokółka Okna i Drzwi.

Najczęściej czytane

Nowe szkolenie

close-link