Jaka jest największa zaleta outsourcingu usług IT?

Strategie i procedury rekrutacyjne. Outsorcing usług IT. Kontrola zdalnych pracowników.

rekrutacja w IT Opublikowano: 9 czerwca 2017,

Practical Events: Pani Anno, realizuje Pani strategie i procedury rekrutacyjne w Core Services, którego celem jest outsourcing kadry IT. Jaka jest największa zaleta outsourcingu takich usług?

Anna Romańska: Bardzo często firmy mają trudności ze znalezieniem odpowiednich specjalistów. Procesy HRowe trwają z reguły długo, często za długo i nie zawsze kończą się sukcesem a osoby potrzebne do realizacji projektów są potrzebne „na już”. Firmy outsorcingowe pozwalają uniknąć tego wydłużonego procesu i skracają procedurę w/w działań, potrafią dostarczyć dobrej jakości specjalistów. Agresywnie działająca na rynku firma outsorcingowa jest w stanie pozyskać specjalistów, którzy nie pojawiliby się u klienta przy typowej rekrutacji, dodatkowo również można wzmacniać zespoły osobami o doświadczeniach z innych projektów, następuje tzw. transfer wiedzy. Kolejną zaletą jest duża elastyczność. Jeżeli osoba jest potrzebna projektowo, klient może zejść z zatrudnienia bez konsekwencji, które powstałyby w przypadku zwolnienia (uzasadnianie wypowiedzenia, ewentualne roszczenia pracownika itd.). Ostatni argument, pewnie dla wielu firm kluczowy, koszty. Klient nie ponosi kosztów rekrutacji, nie ma opłaty jak w przypadku firm headhunterskich, nie ma ryzyka kosztów zejścia z nietrafionej kandydatury, kosztów szkoleń, kosztów zwolnień lekarskich, płaci się wyłącznie za przepracowany czas, jeśli osoba się nie sprawdza można zgłosić potrzebę wymiany kandydata na innego.

 

PE: Są plusy dodatnie i plusy ujemne 🙂 Czy outsourcing ma swoje minusy?

Anna Romańska: Minusem jest ogromna konkurencja na rynku. Wiele firm outsorcingowych robi czarny PR zatrudniając słabych rekruterów, przypadkowe osoby, które nie potrafią skutecznie poszukiwać dobrych Kandydatów.

 

PE: Jaką ścieżkę/specjalizację powinien wybrać kandydat, aby odnosić sukces w branży IT?

Anna Romańska: Na to pytanie może sobie odpowiedzieć wyłącznie sam kandydat. Specjalizacji jest wiele, często są to specjalizacje przenikające przez siebie. Będąc fachowcem w jednej dziedzinie można poszerzyć swoja wiedzę o kolejne. Należy pamiętać, ze nie można się kierować modą – aktualnie jest moda na IT, zarobki są wysokie, jest możliwość pracy zdalnej – brzmi jak idealna posada! Trzeba pamiętać o tym, że zarabia się owszem, sporo ale nie od razu a po kilku latach. Najpierw trzeba poświęcić dużo czasu i mieć dużo chęci aby w odpowiednim kierunku wybrać swój fach.

 

PE: Co tak naprawdę interesuje kandydatów IT? Czy istnieją „złote koszyki świadczeń” które przekonają do pracy w konkretnej firmie?

Anna Romańska: Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, iż Kandydatów najbardziej interesują technologie w jakich będą pracować, programiści, informatycy, analitycy mają ogromną chęć i potrzebę rozwoju i nauki, nie chcą pracować na systemach, które są przestarzałe. Ciekawy projekt, z nowymi technologiami skusi kandydata nawet wtedy, gdy wynagrodzenie będzie niższe. Część osób chwali sobie możliwość pracy zdalnej choćby dzień, dwa w tygodniu.

 

PE: W jaki sposób najlepiej kontrolować zdalną pracę pracowników?

Anna Romańska: Oczywiście można zainstalować systemy, które kontrolują co, ile, w jaki sposób robi osoba pracująca zdalnie ale na dłuższą metę nie ma to sensu. Każdy prędzej czy później potrafi obejść taką kontrolę. Ja często pracuję z domu i musze przyznać, ze jestem tak samo skuteczna i wydajna jak pracując w biurze, gdzie jest głośniej, często jest problem ze skupieniem i koncentracją. My wychodzimy z założenia, ze zatrudniamy dorosłych ludzi nastawionych na efekt końcowy, który zadowoli zarówno ich, jak i nas.

 

PE: Pani Aniu, biorąc pod uwagę Pani doświadczenie – prośba o zostawienie w tym miejscu rady dla wszystkich rekrutrów 🙂

Anna Romańska: Najważniejsza rada to zawsze być szczerym wobec kandydatów, niczego nie ukrywać, mówić jasno o oczekiwaniach i zobowiązaniach wobec Klientów.

 

PE: Dziękuję za udzielenie wywiadu do zobaczenia na konferencji.

Anna Romańska

Doświadczona Manager z praktyką w budowaniu, wdrażaniu, realizacji strategii i procedur rekrutacyjnych, rozwojowych oraz operacyjnych. Z wykształcenia socjolog, ze specjalnością Komunikacja społeczna i badanie rynku. Z zamiłowania: Hr-owiec, który stale się rozwija, uczy, szuka nowych rozwiązań i pomysłów w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Prywatnie: fanka sportu, szczególnie koszykówki, którą zawodowo w przeszłości uprawiała.

Najczęściej czytane

Nowe szkolenie

close-link